Wednesday, October 1, 2014

My Homemade Blueberry Cheesetart

Assalamualaikum...lama bebenor bersawang blog I ni kan.Tetiba terasa nak update blog.Chewah.Perasan ada orang baca blog.Poyo je lebih tau sudiana ni.

U olls suka tak makan cheesetart yang tembam n gebu tu? I suka sangat tau.sekali makan mau 10-20 biji.Tapi kan nak tempah selalu tu kena pikir 3-4 kali sebab nye agak mahal jugak la benda ni kan. So I pon google la resepi nya konon nak buat sendiri la. Jumpa! Cuti sekolah bulan 12 tahun lepas is my first trial. Alhamdulillah menjadi. Cuma rupanya agak hmmmm...

                     Percubaan pertama
Sakit mata? Sila tutup mata anda. Tapi takkan nak mengalah. Rasa dia marveles cuma rupa je yang tak berapa nak marveles. Takpe,kita cuba lagi ye. Tapi kulit beli siap. Buat filling je la. Senang. So, hasilnya macam mana?

                          Percubaan ke-2
Ok la tu kan. Suka sangat tengok. Tembam dan gebu semuanya. Tunggu sejuk sikit baru sedap di makan.

Sebenarnya dah buat banyak kali dah. Tapi yang percubaan ke-3 dan seterusnya tak sempat nak snap sebab cepat sangat habis nya. Tapi memang puas hati belajar buat cheesetart ni sebab encik suami suka sangat makan ;)

0 pot pet pot pet: